معرفی محصولات گرافیکی تحصیل در کانادا - ترنج دیزاین

سیستم آموزشی کانادا از نوع دولتی و خصوصی است که شامل کالج اجتماعی، موسسات فنی، کالج های شغلی، مدرسه ی زبان، دبیرستان، کمپ های تابستانی، دانشگاه ها و دانشکده ها می باشد. جهت تحصیل در کانادا آشنایی با سیستم آموزشی این کشور الزامی است.

سیستم آموزشی استان های مختلف متفاوت است. مردم کانادا به امر آموزش اهمیت زیادی داده و استاندارد آموزشی کل کشور بالاست.

کودکان در کانادا از سن ۴ یا ۵ سالگی به مدت ۱ یا ۲ سال به مهدکودک می روند که البته اختیاری است. تمامی کودکان در سن ۶ سالگی کلاس اول را شروع می کنند. مدارس از سپتامبر تا ژوئن سال بعد برقرار بوده و در برخی موارد ممکن است در ماه ژانویه نیز پذیرش داشته باشند.

دبیرستان در سال ۱۱ یا ۱۲ به پایان می رسد که بستگی به استان دارد. پس از این مدت دانش آموزان در دانشگاه، کالج، و یا کالج آموزش عمومی و فنی و حرفه ای شرکت می کنند. آموزش عمومی ۲ سال و آموزش حرفه ای ۳ سال طول کشیده و سپس می توانند در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند.

مدارس مختلف در کانادا

مدارس کانادا از نظر نوع و شیوه مدیریتی، انواع مختلفی دارند. مدارس غیرانتفاعی، مدارس کلیسایی، مدارس مشارکتی، مدارس محلی، مدارس خصوصی، مدارس مونتسوری و … که هر یک از اینها زیرمجموعه این سه صورت کلی هستند: مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس شبانه‌روزی. شرایط، هزینه‌ها و … این سه دسته کلی با هم متفاوت است.

مدارس شبانه‌روزی چنانکه از اسمشان پیداست، هم در ساعات تحصیل پذیرای دانش‌آموزان است و هم در ادامه شبانه‌روز. هزینه این نوع از مدارس کانادا معمولاً بیشتر از مدارس دیگر است. دانش‌آموزان این مدارس معمولاً در آخر هفته و تعطیلات نزد خانواده‌ هایشان باز می‌گردند. حضور در مدارس شبانه‌روزی کانادا باعث ارتقای سطح مشارکت جمعی در افراد شده و همچنین سطح زبان آنها را تقویت می‌کند. بسیاری از مدارس خصوصی کانادا، شبانه‌روزی هستند. این مدارس فوق‌ برنامه هایی مانند کلاس‌ های ورزشی، غذای مناسب و خوابگاه‌های عالی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. در گران قیمت ‌ترین مدارس شبانه‌روزی تا چهار زبان نیز به افراد آموزش داده می‌شود. همچنین تمام فعالیت‌های دانش‌آموز مرتباً به والدین وی گزارش می‌شوند.

مدارس خصوصی کیفیت بسیار بالا و هزینه بسیار بالایی دارد. افرادی که در این مدارس درس می‌خوانند، معمولاً در پی کسب تخصص در رشته خاصی هستند. به این صورت که برخی مدارس بر هنر و موسیقی تمرکز دارند، برخی بر هوش اجتماعی و برخی بر علوم مختلف. البته فعالیت‌های فوق ‌برنامه ورزشی، هنری و اجتماعی در تمام مدارس اجرا می‌شود.

مدارس دولتی برای شهروندان کانادایی رایگانند اما برای کسانی که اقامت ندارند با هزینه‌های نسبتاً بالایی در دسترسند. این مدارس تحت نظارت انجمن‌های استانی هستند و انجمن اولیا و مربیان (PAC) مسئول جمع‌آوری اعتبارات لازم برای تامین مایحتاج مدرسه است. درمورد اهمیت این مدارس تنها کافیست به این نکته اشاره کنیم که مناطق گرانقیمت شهری در کانادا، مناطقی هستند که دارای مدارس مشهور و معروف دولتی هستند. این مدارس تنها دانش‌آموزانی را می‌ پذیرند که ساکن منطقه هستند. نکته دیگر اینکه به علت زیاد بودن متقاضیان ثبت‌ نام در مدارس دولتی بهتر است زودتر برای ثبت‌ نام در آنها اقدام شود.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

هزینه‌های مدارس مختلف، به صورت میانگین و عمومی به این شرح است.

  • مدارس دولتی: ۱۴ هزار دلار.
  • مدارس خصوصی: بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار.
  • مدارس شبانه‌روزی: بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار.

گفتنی است که دانش‌آموزان سالانه بیمه‌ای ۱۰۰۰ دلاری دریافت می‌کنند و لازم نیست نگران هزینه‌های درمانی احتمالی فرزندتان باشید. همچنین از نظر روحیه فرزندتان نیز دلواپس نباشید؛ در تمامی مدارس علاوه بر مشاورانی که به فعالیت مشغولند و تک تک دانش‌آموزان را زیر نظر دارند، دانش‌آموزان خارجی، به علت فراوان بودن آنها در مدارس و آشنایی دانش‌آموزان کانادایی با آنان، اصلاً احساس غریبی نخواهند داشت و معمولاً خیلی زود با محیط وفق پیدا می‌کنند.

دانشگاه های برتر کانادا برای دانشجویان بین المللی

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مونترآل

هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی در کانادا

اگر دانشجوی خارجی باشید، شهریه تحصیل در کانادا بسیار زیاد خواهد بود هرچند که کمتر از شهریه دانشگاه های دیگر کشورهای انگلیسی زبان همچون انگلیس، آمریکا، و استرالیا است. طبق آخرین گزارش آمار کانادا، شهریه دانشجویان کارشناسی حدود ۶٫۳% در سال تحصیلی ۲۰۱۸/۲۰۱۹ افزایش یافته است.

شهریه متوسط دانشجویان کارشناسی سالانه ۲۷۱۵۹ دلار کانادا (۲۰۲۲۳ دلار آمریکا) است. شهریه رشته های هنر و علوم انسانی ارزان تر است در حالی که شهریه مهندسی و پزشکی بیشتر است (به طور متوسط سالانه ۳۰۷۴۲ دلار کانادا معادل ۲۲۸۹۱ دلار آمریکا).

شهریه دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد ۱۶۴۹۷ دلار کانادا (۱۲۲۸۴ دلار آمریکا) است که ۱% بیش از سال قبل است.

قیمت دلار کانادا در تهران را در این صفحه ببینید.

بهترین رشته ها برای تحصیل دانشجویان خارجی در کانادا

  • مدیریت ارشد کسب و کار

در حالی که هزینه تحصیل در این رشته زیاد است، اما ارزان تر از دیگر کشورهاست. متوسط شهریه دریافت مدرک مدیریت ارشد کسب و کار در کانادا بین ۳۰۴۳۵ دلار کانادا (۲۲۶۶۲ دلار آمریکا) و ۳۱۸۵۶ دلار کانادا (۲۳۷۲۰ دلار آمریکا) متغیر است.

  • کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات

مهندسین نرم افزار و مدیران پروژه های فناوری اطلاعات از بهترین مشاغل پرتقاضا در سال ۲۰۱۸ بوده اند. دیگر فرصت های شغلی این رشته عبارتند از: تحلیلگر اطلاعات و مشاور اطلاعاتی، تحلیلگر و مدیران پایگاه داده ای، مهندسین نرم افزار، برنامه نویسان کامپیوتر، و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی، طراحان و توسعه دهندگان وب، متخصصان توسعه عملیات و امنیت فضای مجازی.

  • تجارت و امور مالی

مدرک اقتصاد در کانادا مزایای زیادی دارد. برخی از حرفه های این رشته عبارتند از: مدیریت دارایی، کارگزاری، مدیریت سرمایه گذاری، بانکداری، بیمه، حسابداری

  • مهندسی و مدیریت مهندسی

تعداد مشاغل مهندسی در کانادا هر سال رو به افزایش بوده و آنتاریو و کبک بهترین بازار برای مهندسین هستند که دلیل آن، صنعت تولید است. تورنتو، مونترال، ادمونتون، و کلگری بهترین شهرهای کانادا برای مهندسین هستند. بیشترین شغل های پرتقاضا عبارتند از: مهندسی مکانیک، عمران، الکتریک- الکترونیک، شیمی، مدیریت مهندسی، مهندسی صنعت و تولید

  • علوم فیزیکی و زمین و انرژی تجدید پذیر

فارغ التحصیلان علوم زمین در کانادا متقاضیان زیادی دارند. مشاغل انرژی تجدید پذیر در این بخش رو به افزایش است و طرفداران بیشتری دارد. بهترین رشته های تحصیلی در این زمینه عبارتند از فیزیک و ستاره شناسی، فیزیک پزشکی و نانو تکنولوژی، زمین شناسی و اقیانوس شناسی، مهندسی نفت و شیمی، معدن، زمین شناسی، ژئوانفورماتیک و انرژی تجدید پذیر

  • علوم کشاورزی و جنگلداری

احتمال پیدا کردن شغل برای فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و جنگلداری بسیار زیاد است. مشاغل این رشته عبارتند از بذرشناس، متخصص کشاورزی، مشاورین کشاورزی و جنگلداری

  • بیوساینس، پزشکی، و مراقبت های بهداشتی

این رشته مناسب تمامی دانشجویان نیست زیرا سختی های زیادی دارد. مشاغل پر تقاضا برای دانشجویان این رشته عبارتند از: پرستاری، علوم زیستی، بیوتکنولوژی، داروسازی، پزشکی، و دندانپزشکی

  • مطبوعات و روزنامه نگاری

رسانه های دیجیتال، سایت های نتورکینگ اجتماعی، و بازاریابی آنلاین در سراسر جهان از جمله کانادا رواج زیادی داشته اند. در نتیجه، بسیاری از بخش ها در جستجوی متخصصان خلاق دیجیتال هستند. مشاغل موجود برای این دانشجویان عبارتند از رسانه های دیجیتال، تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی، روزنامه نگاری، رسانه های تعاملی، طراحی UX/UI، جلوه های ویژه و انیمیشن، طراحی گرافیک و طراحی خلاقانه

  • ریاضی، آمار

کارشناسان کمی و تحلیلی در کانادا متقاضیان زیادی دارند. مشاغل بالقوه برای فارغ التحصیلان این رشته ها در بخش های زیر خواهد بود: کالاهای تند مصرف، خدمات مالی، خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، گردشگری، آموزش رسانه، تولیدی، و حتی ورزشی

  • روان شناسی و منابع انسانی

مشاوران شغلی، مشاوران صنعتی و متخصان منابع انسانی در تمامی کشورهای جهان متقاضی دارند.

  • معماری

مشاغلی که به فرایند مهاجرت کمک می کنند عبارتند از معماری شهری و منظره.

  • هتلداری

اگر مدیر هتل و رستوران هستید، شانس خوبی برای مهاجرت دارید. هتلداری در کانادا بسیار محبوب است.

  • تدریس

تدریس و مشاوره تحصیلی از بهترین فرصت های شغلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی هستند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 167 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 16 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.